صمدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مبارزه با مواد مخدر نيازمند تعامل قواي سه‌گانه است/ مواد مخدر سرچشمه اغلب جرائم

يک حقوقدان گفت: با توجه به اينکه سرچشمه بيشتر جرائم مواد مخدر است، براي مبارزه با مجرمان مواد مخدر نیازمند تعامل جدي قواي سه گانه هستيم.

"محمدحسين صمدي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با تاکيد بر ضرورت تدوین قوانین بین‌المللی به منظور مبارزه با مواد مخدر و جرائم مرتبط با آن اظهار داشت: مواد مخدر تهدیدی آرام و پنهان است که حیات انسان را به نابودی کشانده و بیشتر از هر سلاح کشنده و غیرفعال عمل می‌کند و آثار روحى و روانی خطرناکى براي فرد و اجتماع دارد.

وي ادامه داد: پرسنل بسياري درگير مبارزه با مواد مخدر هستند، اما متاسفانه متناسب با هزينه‌هاي صورت گرفته، تلاش‌ها رضايت‌بخش نبوده، بنابراين اين مهم نشان‌دهنده اين است که برخي از روش‌هاي مبارزه با مواد مخدر صحيح نبوده و مبهم است. 

صمدي افزود: با توجه به اينکه حجم زيادي ازآمار زندانيان، به خصوص زندانيان خارج از کشور را مجرماني که مرتکب جرائم مواد مخدر هستند تشکيل داده، بنابراين مبارزه با مواد مخدر نیازمند، يک کار مستمر و برنامه‌ريزي درازمدت است و  عدم تعامل بین دستگاه‌ها و نهادهاي مرتبط می‌تواند یک آسیب محسوب ‌شود.

صمدي  با اشاره به اينکه مبارزه با اعتیاد مصداق بارز مبارزه با بسياري از جرائم  است، تصريح کرد: سرچشمه بيشتر جرايم مواد مخدر است، چرا که یک فرد معتاد نه تنها به خودش بلکه به یک جامعه لطمه می‌زند.

اين حقوقدان در پايان خاطرنشان کرد: به منظور حل معضل مواد مخدر به جهادي ملي و بين‌المللي نيازمندیم و اميد است با يک اجماع ملي از تمام متخصصان و پژوهشگران حوزه‌هاي مختلف و مرتبط با مواد مخدر به يک همبستگي واقعي در فکر و عمل برسيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار